La UGT de Catalunya, USTEC i CCOO demanen al Departament d’Ensenyament que no se surti de l’acord d’increment de plantilles signat al gener

educacioEls sindicats denuncien la manca de concreció de les dades que facilita el Departament a la mesa de negociació i de la possible destinació de 230 dotacions a cobrir augments de matrícula

Avui s’ha celebrat la mesa de negociació entre el Departament d’Ensenyament i els sindicats que havia de concretar l’acord de plantilles per al curs 2017-2018 signat el passat 31 de gener, que suposa un increment de 3.500 dotacions per al curs vinent.

Els sindicats signants de l’acord (USTEC, UGT de Catalunya i CCOO) denunciem que el Departament d’Ensenyament no ha definit com es destinaran 230 de les 650 dotacions que s’havien compromès a negociar un cop assignades les dotacions de les reduccions d’hores lectives, i a més, no ha descartat que no es destinin a cobrir nous augments de matrícula.

Això suposaria que el Departament d’Ensenyament es despenjaria de l’acord, ja que aquestes dotacions són part de les 3.500 que es van acordar per reduir l’hora lectiva del professorat i millorar l’atenció a l’alumnat.

Davant d’aquesta situació, els tres sindicats denunciem la manca de concreció de les dades facilitades a la mesa i que dificulten la negociació, i demanem al Departament d’Ensenyament que no se surti del que va signar el 31 de gener.

A més, els sindicats signants hem demanat a la mesa que s’acabi amb els nomenaments d’un terç de jornada, que són una forma de precarietat laboral del professorat, i el Departament, tot i dir que ho considera important, no ho situa per al curs vinent.