La UGT de Catalunya valora positivament la constitució de la Taula de la Construcció de Catalunya

En el marc del Pacte Nacional per la Indústria, signat el juliol del 2017, que esdevé el full de ruta per al desplegament de mesures per a situar la indústria en el centre de l’economia, des de la concertació política i el diàleg social, avui s’ha celebrat la primera reunió de la Taula de la Construcció de Catalunya.

Des de la UGT de Catalunya valorem positivament la constitució d’aquesta Taula que respon a una de les reivindicacions del sindicat per establir una diagnosi i mesures per abordar la reactivació d’aquest important sector econòmic.

La UGT esperem que la Taula de la Construcció de Catalunya, partint de l’anàlisi del model industrial de la construcció que coneixíem fins ara, n’impulsi el canvi per a tornar a convertir aquest sector en motor econòmic, a partir d’establir les mesures que calguin, entre d’altres, en formació, qualificació i licitació pública.

Recordem que el Pacte Nacional per la Indústria va néixer d’un ampli consens de la societat civil catalana per impulsar la indústria fent-la més diversificada, innovadora, competitiva internacionalment i amb més valor afegit, per a transformar totes les estructures i les infraestructures necessàries per a dotar Catalunya d’una nova economia productiva de base industrial per recuperar ocupació de qualitat.