La UGT de Catalunya vigilarà la implantació del nou conveni de Lidl perquè no suposi un greuge per als treballadors dels centres catalans

lidlEl nostre sindicat respecta el preacord estatal, però no el comparteix

El passat divendres 4 de març, la UGT i CCOO van signar el primer conveni col·lectiu de Lidl, que regula les condicions laborals dels prop d’11.000 treballadors i treballadores que la cadena de supermercats té arreu de l’Estat.

Aquest acord, però, no ha estat signat per la UGT de Catalunya que, tot i respectar-lo, no el comparteix. El principal motiu pel qual la UGT de Catalunya no va assistir a la signatura d’aquest acord és perquè aquest conveni comportarà millores econòmiques per als empleats d’altres territoris, però no pas per als 2.000 treballadors i treballadores de Lidl a Catalunya. Un exemple d’aquesta diferència és el fet que el conveni de supermercats de la província de Barcelona ja  inclou el cobrament del 100% del sou des del primer dia en cas d’incapacitat temporal, mentre que el nou conveni de Lidl no garanteix el cobrament de la totalitat.

La UGT de Catalunya vigilarà com es duu a terme la implantació d’aquest conveni als centres de Catalunya perquè no suposi cap greuge per als seus treballadors i treballadores.