La UGT de Catalunya vota en contra de l’avantprojecte de pressupostos del CatSalut perquè consoliden la baixa despesa sanitària

sanitat-portLa despesa sanitària per càpita per al 2016 serà de 1.133 euros, un 10,8% inferior a la de fa cinc anys

La UGT de Catalunya denuncia que l’Avantprojecte de pressupostos del CatSalut presentats al Consell de Direcció d’aquest organisme consoliden la baixa despesa en sanitat dels darrers anys, amb una despesa sanitària per càpita de 1.133 euros, un 10,8% inferior a la de 2010, tot i que lleugerament superiors a l’any passat.

Els pressupostos per al 2016 mantenen la línia de reducció de despesa que ja tenien els dels exercicis anteriors, sense que es recuperin les retallades dels darrers anys en aquest servei públic: supressió/reducció de serveis i proves i reducció de llits i tancament de plantes; abaratiment de les operacions tot escurçant els dies d’hospitalització dels pacients, i polítiques salarials de reducció o eliminació de complements o plusos.

A més, el nostre sindicat denuncia que els compromisos del Govern amb els agents socials per retornar les condicions laborals a les persones treballadores del CatSalut no es reflecteixen en aquests pressupostos, de manera que els professionals tant dels centres públics com dels concertats continuaran partint les retallades imposades des del 2010.

La UGT de Catalunya considera que aquests pressupostos no representen cap canvi de direcció respecte a les polítiques d’austeritat aplicades a la sanitat durant els darrers anys ni reflecteixen la sortida de la crisi que els governants ens repeteixen. En conseqüència, el nostre sindicat va votar ahir en contra d’aquest avantprojecte de pressupostos al Consell de Direcció del CatSalut.