La UGT del Vallès Occidental exigeix que s’escoltin les necessitats de la policia local de Sabadell i que no es faci política d’aparador amb la seguretat ciutadana

1280px-ajuntamentdesabadellL’Ajuntament de Sabadell ha decidit canviar el model policial menystenint la voluntat del col·lectiu

Des de la UGT del Vallès Occidental volem manifestar el nostre total suport als policies locals de l’Ajuntament de Sabadell i a la resta de treballadors municipals que dia rere dia veuen minvats els seus drets laborals.

Aquests treballadors municipals donen un servei essencial a la nostra ciutat i, de vegades, ni ho fan en les millors condicions ni se’ls hi dóna la importància que mereixen. Avui són notícia, i malauradament no ho són perquè des de l’administració hi hagi la intenció de millorar les seves condicions laborals, de la mateixa manera que no ho han fet amb la resta de treballadors del consistori. Ben al contrari, són notícia perquè els volen canviar “el model policial”, i ho volen fer d’esquena a la voluntat del col·lectiu, o si més no, sense voler escoltar les seves opinions, les seves necessitats i les seves aportacions. Avui els ha tocat a ells; demà poden ser uns altres.

Ningú millor que ells coneixen quines són les mancances de seguretat que pateix la ciutat de Sabadell. Cap tècnic ni cap polític trepitja el carrer com ho fan ells. És per això que exigim respecte cap aquest col·lectiu de dones i homes. Exigim que se’ls escolti i que no es caigui en la temptació de fer “política d’aparador” amb temes tan sensibles com la seguretat ciutadana.

Des de la UGT ens oposem i ens oposarem frontalment a qualsevol decisió que signifiqui la modificació substancial de les condicions laborals, de manera unilateral, de qualsevol treballador. Exigim un Pla de Viabilitat de la Policia Municipal de Sabadell, on s’estableixi un model viable amb les necessitats reals del cos en matèria de personal, amb el disseny d’un calendari d’oferta pública, tenint en compte la mitjana d’edat del cos i la ràtio d’efectius necessari per a una ciutat de les dimensions i de la importància de Sabadell.

Ni els treballadors públics, ni els policies municipals, ni la ciutat de Sabadell mereixen aquesta falta de respecte.