La UGT del Vallès Oriental exigeix a l’Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor que apliqui els increments salarials pactats per a l’Administració pública

La UGT del Vallès Oriental denuncia que l’Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor es nega a aplicar als seus treballadors i treballadores –una quarantena- l’acord estatal entre Govern i sindicats per a les Administracions públiques, i que suposa un increment salarial sobre totes les retribucions de l’1,75% per al 2018 i del 2,25% per al 2019. El govern municipal fa una interpretació malintencionada, que no ha fet cap consistori, segons la qual l’increment només s’aplicaria a la retribució bàsica.

Cal destacar que la pujada salarial tal com recull l’acord només suposaria per a l’Ajuntament uns 6.000 euros anuals en total, de manera que la raó no pot ser de caire econòmic per a un consistori amb superàvit.

Representants de la UGT del Vallès Oriental vam acompanyar ahir una part de la plantilla al Ple Municipal per donar suport als treballadors i les treballadors, i vam intervenir per exigir al govern (ERC i ISP) que els aboni els increments salarials que els corresponen. L’oposició (PDeCAT i PSC) també va demanar l’aplicació correcta dels increments, tal com fan la resta d’administracions públiques, mitjançant la presentació d’una moció que no va poder ser aprovada pel vot en contra de l’equip de govern. Finalment fins i tot l’oposició es va adonar, i així ho va manifestar, que la raó d’aquesta malintencionada interpretació de la normativa per part de l’equip de govern és simplement una qüestió de desafiament a la plantilla i a la representació sindical.