La UGT demana al Govern que faci un pas enrere i pagui la RMI de manera immediata

otg2

Amb la retallada del PIRMI, la Generalitat es vol estalviar 53 milions d’euros. El frau fiscal suposa 16.000 milions d’euros anuals, i la supressió de l’impost de successions 160 milions

La UGT de Catalunya demana al Govern de la Generalitat que faci un pas enrere en els canvis en la forma de pagament de la renda mínima d’inserció (RMI) i la faci efectiva de manera immediata a tots els beneficiaris.
Trobem indignant i absolutament innecessària la situació que s’ha generat, deixant sense cap tipus d’ingrés unes 15.000 famílies, gairebé la meitat dels beneficiaris d’aquest subsidi, sense cap avís previ i sense oferir-los ara cap solució, amb oficines col•lapsades que fan ballar aquestes persones entre les OTG i les seus de Benestar Social i Família, i telèfons que mai donen resposta.

Estem parlant d’ajudes de 500 euros, a persones en risc d’exclusió social que no tenen altres ingressos i ja han esgotat la possibilitat de rebre altres subsidis públics. Per tant, demanem als nostres responsables polítics que deixin de jugar, amb decisions improvisades, amb la desesperació de la gent.

Ens trobem amb un Govern incapaç de posar-se en la pell dels ciutadans més desafavorits, com els aturats o la gent pobra, i que insisteix en criminalitzar-los, mentre es nega a controlar el frau fiscal, que suposa el 22,3% del PIB de Catalunya (16.000 milions d’euros anuals, el 72% dels quals són evadits per les grans empreses) i ha eliminat a la pràctica l’impost de successions i donacions, que permet que les famílies riques d’aquest país s’estalviïn de pagar 160 milions d’euros anuals. Amb la retallada del PIRMI, el Govern de la Generalitat es vol estalviar 53 milions d’euros anuals, que nega a les persones més necessitades.

La Generalitat ha decidit, unilateralment i sense obrir cap àmbit de diàleg social, endurir-hi les condicions d’accés, obviant que l’objectiu primordial de la RMI és la inserció social i laboral i la cobertura econòmica de les persones desprotegides. Les reformes plantejades a la RMI no introdueixen cap element que contribueixi a millorar l’ocupabilitat de les persones beneficiàries ni possibilitar la seva inserció, sinó que es limiten a endurir les condicions d’accés i permanència.

En definitiva, el Govern de la Generalitat es proposa denegar l’accés a la RMI a persones d’origen estranger i a persones que han perdut la feina i han esgotat la protecció per desocupació, fa fora del programa a aquelles persones que porten 60 mesos perceben la prestació però que tenen molt poques possibilitats de trobar una feina, i limita econòmicament el programa amb una reducció de la prestació en quantia i temps de percepció, restringint-lo a la disponibilitat pressupostària i disposant el seu accés a un silenci administratiu negatiu.

Per tot això, des de la UGT de Catalunya rebutgem totalment la reforma del PIRMI que ha iniciat el Govern de la Generalitat i requerim que es mantingui la concepció àmplia i flexible d’aquest programa, amb la capacitat de resposta a l’elevada heterogeneïtat de la població a atendre i a la diversitat de situacions de pobresa i exclusió social i laboral, així com a les conjuntures del mercat de treball davant l’increment de l’atur i de la seva durada, les dificultats per trobar un lloc de treball, i els possibles efectes en el creixement futur de l’atur estructural.