La UGT demana al Síndic de Greuges que actuï en defensa dels dret a la igualtat i no discriminació del col·lectiu de veterinaris de la Generalitat

gosetEl nostre sindicat considera que la decisió unilateral presa per l’Administració comporta una modificació substancial de les condicions de treball del col·lectiu

La UGT de Catalunya ha presentat un escrit adreçat al Síndic de Greuges de Catalunya en defensar el dret a la igualtat i no discriminació del col·lectiu de veterinaris del Departament de Salut, i demanar que es garanteixi el dret a la negociació dels representants sindicals respecte de les condicions laborals dels treballadors públics de la Generalitat de Catalunya.

El 30 d’abril de 2013, l’Administració -sense negociació, consulta o qualsevol altre tipus d’aproximació de voluntats- va decidir unilateralment modificar la RLT del col·lectiu, i tant la jornada com l’horari del personal veterinari del Departament de Salut van convertir-se en ‘especials’, decisió que va comportar un canvi substancial de les seves condicions laborals: no tenen dret a treballar 35 hores setmanals a l’estiu, Nadal ni Setmana Santa, no gaudeixen del dia 24 ni el 31 com a festius, ni tampoc tenen dret a les tardes no recuperables, tal com havia estat fins aquell moment.

Des del 1996 fins al 2013, els veterinaris de Salut havien fet una jornada i horari estipulats com a ‘normals’. Per a la UGT de Catalunya, aquesta decisió unilateral significa una modificació substancial de les condicions de treball del col·lectiu, que mai no havien generat cap controvèrsia en 14 anys.

La sentència del TSJC 988/2015 va estimar el recurs de 8 d’aquests veterinaris afectats en les seves condicions laborals determinant que “es declaren nuls de ple dret les previsions de jornada i horaris especials per als llocs de treball desenvolupats pels actors en les citades RLT impugnades (2012 i 2013) i, per tant, haurien de considerades no disposades…

Per aquesta raó, mitjançant aquest escrit, sol·licitem al Síndic de Greuges de Catalunya que garanteixi el dret a la igualtat i no discriminació d’aquests treballadors públics, el dret a la negociació dels representants sindicals respecte de les condicions retributives dels funcionaris, i que dicti una resolució declarant que la modificació de les condicions laborals dictades unilateralment per l’Administració han vulnerat els drets dels veterinaris del Departament de Salut.

En aquest enllaç trobareu la carta completa adreçada al Síndic de Greuges.