La UGT demana que Caixabank sigui la peça clau de la nova fundació bancària

CaixaBankLa nostra secció sindical farà la petició al nou patronat en la intervenció a la darrera Assemblea General de “la Caixa”

La Secció Sindical de la UGT a “la Caixa” intervindrà aquesta tarda a l’Assemblea General de l’entitat –l’última abans de transformar-se en fundació bancària- per traslladar un missatge positiu del col·lectiu d’empleats al que representa.

La UGT, com a defensora del model de caixes, donarà un vot de confiança a l’actual direcció de “la Caixa”, que ha demostrat durant tots aquests anys d’atacs continuats la seva ferma voluntat de mantenir el model de la caixa fundada el 1904. És per això que votarem a favor de la proposta de composició del nou patronat i li donem el nostre recolzament per afrontar la nova etapa com a fundació bancària.

Alhora votarem a favor de la transformació de “la Caixa” en una fundació bancària ja que es tracta d’un imperatiu legal -tal com exigeix la llei de Caixes i Fundacions aprovada el desembre passat pel Govern de l’Estat-, tot i que expressarem el nostre rebuig a l’atac constant que s’ha fet al model de caixes per part de la troika i la banca.

Des de la Secció Sindical de la UGT també farem una doble petició al nou patronat. D’una banda, es de vital importància que el nou banc sigui la peça clau de la fundació bancària i que la majoria de les accions de CaixaBank segueixin en mans de la fundació. Es tracta de garantir, com fins ara, que no hi haurà exclusió financera d’una part de la societat, així com el tarannà negociador amb els representants del treballadors de l’entitat que ens ha permès evitar mesures dràstiques com els acomiadaments forçosos durant aquest dur procés de reestructuració.

D’altra banda, demanem que el traspàs dels treballadors de la Fundació “la Caixa” que avui es liquida cap a la nova fundació bancària es faci equiparant les seves condicions laborals a la dels treballadors i treballadores de CaixaBank.