La UGT demana que el Consell Català de l’Empresa recuperi el seu paper com a òrgan de diàleg social

Font: ACN. Manifestació de treballadors de Nissan tallant l’avinguda Diagonal el 4 de febrer del 2020

En una carta enviada avui a la Consellera d’Empresa i Coneixement, la UGT expressem el nostre desacord sobre la utilització que s’està fent d’un òrgan de concertació social tan important com el Consell Català de l’Empresa. Aquest òrgan que ha de funcionar a través del consens i l’acord, no pot ser utilitzat per cap de les parts com una eina política o de propaganda.

Exigim que el Consell Català de l’Empresa recuperi el caràcter d’òrgan de diàleg social que li correspon, un paper imprescindible per a afrontar la renovació del Pacte Nacional per a la Industria dins d’aquesta nova realitat a la qual hem d’enfrontar-nos en el marc d’una crisi sanitària mundial que requerirà la màxima confiança i el màxim esforç de diàleg i consens de totes les parts.

En l’última reunió de la Comissió Executiva Permanent del Consell Català d’Empresa celebrada el dimecres dia 20 de maig, la UGT no vam poder assistir per raons d’agenda perquè va ser convocada amb molt poc temps d’antelació, i encara així es va celebrar. La consellera va informar de les dues línies del Programa de Suport que plantejarien avui prioritzar en la reunió del CORECO. La Federació d’Indústria, Construcció i Agro de la UGT de Catalunya (UGT FICA) no ha participat en aquesta decisió malgrat ser el sindicat amb representació majoritària en el sector de l’Auto a Catalunya i a nivell estatal. Exigim que el diàleg social passi per diàleg i l’acord i no per les decisions unilaterals.

Respecte al Programa de suport a la indústria de la mobilitat  i de l’automoció, va ser anunciada la seva posada en marxa per la Consellera el passat 27 de febrer, però l’últim esborrany del document no va ser enviat als membres de la Comissió Executiva Permanent del Consell Català de la Empresa fins al 23 d’abril després que la UGT ho reclamés de manera insistent.

En el moment actual amb la incertesa sobre la continuïtat de les plantes de Nissan a Catalunya, i la crisi sanitària del Covid-19 és imprescindible una revisió d’aquest Programa de Suport, però també una actuació decidida per part del Govern per a salvar els llocs de treball i el teixit empresarial del sector a Catalunya. Per això creiem que el millor Programa de l’auto possible  passa per garantir la continuïtat de Nissan a Catalunya.

Aquest Programa de Suport a la indústria de la mobilitat  i de l’automoció és a l’origen una proposta sindical, dins del Pacte Nacional per a la Indústria que s’instrumentalitza en una del Parlament de Catalunya de 21 de març de 2019. I encara no ha sigut aprovat formalment per el Consell Català d’Empresa, i la UGT no ho aprovarà fins que no hagi estat revisat a través del diàleg social sobre la base de les noves circumstàncies i quan es garanteixi el seu desenvolupament amb una dotació pressupostària real.