La UGT demana una rectificació al conseller Ruiz per les declaracions sobre l’acord al Parc Taulí

parc-tauli

En l’acord entre el comitè d’empresa i la direcció de la Corporació Sanitària es manté la jornada anual -que el Departament volia augmentar-, no desapareix la paga de retribucions variables i el sacrifici salarial també afecta als directius

Respecte a les declaracions realitzades en el dia d’avui pel conseller de Salut, Boi Ruiz, que l’acord arribat a la Corporació Sanitària Parc Taulí de Sabadell per evitar els 120 acomiadaments, i l’ERO de suspensió del 15% de la jornada per als 3.000 treballadors i treballadores és el mateix que el Departament proposava a la Mesa Sectorial de Salut i que els sindicats majoritaris vam rebutjar, des de la UGT volem manifestar:

Primer.- Ni la UGT ni cap sindicat amb representació al Taulí hagués volgut mai un acord d’aquestes característiques i únicament ho hem fet impulsats per una decisió del Govern de la Generalitat de retallar la despesa, amb la qual estem radicalment en contra, i per la responsabilitat de representar uns treballadors i treballadores que no podíem deixar abandonats.

Segon.- La ciutadania que és usuària de la Corporació Sanitària Parc Taulí mantindrà el servei que té actualment, que ja és insuficient, amb el sacrifici de tots els treballadors i treballadores, la qual cosa de per sí és injusta.

Tercer.- En l’acord del Parc Taulí es manté la jornada anual -que a la proposta del Departament es volia augmentar- i no desapareix la paga de retribucions variables -concepte que en la proposta del Govern s’eliminava-, a més que el sacrifici salarial també afecta als directius. Per tant, l’acord arribat entre el comitè d’empresa i la direcció de la Corporació Sanitària Parc Taulí és substancialment diferent a la proposta feta des del Departament a la Mesa Sectorial de Salut.

Quart.- Demanem una rectificació del conseller Boi Ruiz per les coses incertes que ha dit en les seves declaracions.