La UGT demana una sanció exemplaritzant per a El Corte Inglés

Després que el jutjat Social número 13 de Barcelona hagi declarat que el sistema de promoció professional aplicat per la direcció d'El Corte Inglés en quatre centres de treball de Barcelona discrimina a les seves treballadores i contravé dos articles de la Constitució, La Federació de Comerç, Hostaleria, Turisme i Joc de la UGT de Catalunya sol·licita a la Inspecció de Treball que dicti una sanció exemplaritzant per a El Corte Inglés per discriminar les possibilitats professionals de les dones en els seus centres.

Des d’aquesta federació consideren que ara és el moment de què la Llei d'Igualtat aprovada enguany pel Congrés dels Diputats s'apliqui al 100% en el sí de les empreses i deixi de manifest la voluntat de crear les mateixes possibilitats per a homes i dones en l'àmbit laboral. Així mateix, la recentment anunciada aprovació de la creació de la Direcció Generald'Igualtat d'Oportunitats a la Feina, depenent del Departament de Treball, mostra la sensibilitat de l'Administració per afavorir definitivament l'assumpció de la igualtat d'oportunitats en el mercat laboral a Catalunya.

Des del sindicat demanen a l'Administració que prengui mesures no simbòliques per a El Corte Inglés per la seva importància en qualitat de primera distribuïdora del mercat estatal i de líder europeu dels grans magatzems, i que converteixi aquesta sentència en exemplaritzant per vulneració dels drets de promoció de les dones en els seus centres.
{mxc}