La UGT demanda l’empresa Veolia Serveis Catalunya per persecució sindical

La Delegació Comarcal de la UGT FICA del Barcelonès i la Secció Sindical de la UGT FICA Veolia Catalunya rebutgen la conducta empresarial que, una vegada més, vulnera el dret a la llibertat sindical amb la connivència del Departament de Presidència de la Generalitat.

El passat 12 de setembre el delegat sindical de la UGT-FICA de Veolia Serveis Catalunya, treballador assignat al contracte de manteniment subscrit amb el Departament de Presidència, va ser informat, estant de vacances, de la intenció de l’Empresa de canviar-lo de centre de treball i d’horaris, motivada únicament i exclusivament per la voluntat del client, el Departament de Presidència, sense justificació, ni motiu exposat.

No és la primera vegada que passa això amb els delegats de la UGT FICA, i aquesta circumstància fa entendre que darrere de la petició injustificada del client, hi ha una discriminació directa cap al nostre sindicat i una falta d’imparcialitat com a organisme públic que suposaria una mostra més de discriminació referent als treballadors i treballadores que presten serveis licitats.

La decisió adoptada per Veolia Serveis Catalunya tindrà una resposta contundent per part de la UGT FICA. No es pot ni s’ha de permetre que els organismes públics, després d’externalitzar els seus serveis, serveixin de vehicle per a retallar drets fonamentals dels treballadors i treballadores, entre els quals el de lliure afiliació i el de no discriminació.