La UGT denuncia 15 casos de càncer en la sala conjunta de comandaments i gestió d’emergències del carrer Lleida de Barcelona

mossosLa secció sindical demana el trasllat immediat de la plantilla a un nou centre de Gestió d’Emergències integrat (112)

La secció sindical de la UGT a l’Ajuntament de Barcelona, juntament amb altres organitzacions sindicals, ha denunciat davant la Inspecció de Treball l’increment significatiu de casos tumorals que afecten els treballadors i les treballadores de la Sala Conjunta de Comandaments i Gestió d’Emergències-GCE, del carrer Lleida de Barcelona. Aquesta sala acull Mossos, Guàrdia Urbana i Bombers de Barcelona, i és el centre on es coordinen els diferents cossos d’emergències de la ciutat. La sala va ser inaugurada l’any 2006 i, en principi, la seva ubicació al carrer Lleida era provisional.

Els treballadors es queixen de les deficiències d’una sala amb mala ventilació i amb exposició permanent a radiofreqüències, i indiquen una possible relació amb l’increment de persones afectades per càncer en els darrers anys. Els treballadors afectats són 15: 7 bombers, 4 Mossos i 4 agents de la Guàrdia Urbana.

La UGT ha demanat, de forma immediata, el trasllat de la Sala de Bombers del CGE a un nou centre de Gestió d’Emergències integrat (112).