La UGT denuncia dues empreses per substituir personal durant la vaga al fred industrial

fred-industrial
La vaga al sector d’empreses del fred industrial té fins ara el seguiment massiu dels treballadors i treballadores

La UGT de Catalunya ha denunciat a la Inspeccio de Treball dues empreses del sector del fred industrial, Frimercat i Interfrisa, ubicades a Mercabarna (Barcelona), per haver contractat personal d’Empreses de Treball Temporal, ahir i avui, per a substituir els treballadors i treballadores que estan fent vaga.

Des de dilluns, els treballadors del fred industrial a Catalunya, estan cridats a una vaga de tres dies (del 18 al 20 d’abril), convocada per la UGT. Dilluns, la participació va ser d’un 90% de les plantilles. Avui, el seguiment de la vaga a Mercabarna ha estat fins al moment del 80%.

La vaga s’ha convocat per donar resposta a la negativa de la patronal a aplicar els increments de l’IPC pactats, que per al 2010 havia de ser l’IPC real; per al 2011 un +1%; i per al 2012 un +2%. Aquesta situació ha provocat el trencament de les negociacions del conveni col·lectiu.

La vaga ha afectat la normalitat del conjunt de les companyies que operen al sector: 1 empresa a Lleida, 2 al Vallès Oriental, 3 al Baix LLobregat, i la resta, a Mercabarna.

El sector del fred industrial ocupa més de 500 treballadors a tot Catalunya i el salari mig no arriba als 1.000 euros.