La UGT denuncia el menysteniment i la indiferència del CatSalut i el SEM en el conflicte del transport sanitari i manté la vaga indefinida a partir de divendres

La UGT de Catalunya denuncia el menysteniment i la indiferència del CatSalut i el SEM en no presentar-se ahir a la reunió telemàtica del Tribunal Laboral de Catalunya en relació a la convocatòria de vaga del transport sanitari convocada amb caràcter indefinit a partir d’aquest divendres, 9 d’octubre, i a la que estan cridats 5.500 treballadores i treballadors del sector.

Des del nostre sindicat denunciem el menysteniment de les administracions que han de ser garants dels drets sanitaris de la ciutadania, i que permeten que es perllonguin les diferències entre dues plantilles que, ara per ara, i encara més visiblement durant la pandèmia, creen treballadors de primera i de segona: la plantilla del SEM, que depèn d’una empresa pública i que a més de les millors condicions laborals i salarials durant aquests mesos ha optat a unes mesures i protocols de protecció clarament superiors; i les i els professionals que depenen de les empreses privades de transport sanitari, amb un interès clarament mercantilista que han penalitzat les condicions la seguretat i la salut del seu personal.

La crisi sanitària desfermada per la pandèmia ha posat encara més de manifest les diferents condicions laborals entre la plantilla que depèn del servei públic i les plantilles que depenen d’empreses privades. Encara més si tenim en compte que, estadísticament, el personal que treballa en transport sanitari no urgent és el que té una major ràtio de transport de casos positius de Covid-19 i pitjors condicions de seguretat i de protecció per part de l’empresa.

Des de la UGT de Catalunya denunciem l’enrocament i la manca de valentia de la patronal per entomar les millores pendents d’un conveni col·lectiu que no s’ha modificat des de l’any 2012. A més, recordem que els treballadors i les treballadores del servei de transport sanitari ha patit 5 anys de retallades, amb una pèrdua acumulada del 14% de sou que no ha estat retornada.