La UGT denuncia les cues i la precarietat del servei que ofereixen les Oficines d’Atenció Ciutadana de l’ajuntament de Barcelona

oac3

La situació, ja crònica, s’ha vist agreujada per la desorganitzada implantació des de fa mesos del servei de cita prèvia

La UGT de Catalunya vol denunciar la situació de precarietat que han de viure cada dia usuaris i treballadors de les Oficines d’Atenció Ciutadana (OAC) de la ciutat de Barcelona, provocada per una sèrie de problemes persistents malgrat les queixes reiterades del nostre sindicat.

Les OAC pateixen dificultats que ja són cròniques i que cap govern municipal ha estat capaç de solucionar, com són una mala dotació dels equipaments i de la xarxa informàtica, programes mal dissenyats, un mal dimensionament de les plantilles o l’excès de tràmits que han d’assumir els treballadors i les treballadores, que es troben en una situació límit. Les aglomeracions i cues de fins a dues hores d’espera són habituals, provocant un lògic malestar als ciutadans i també als treballadors, que no poden oferir un bon servei.

Hem de pensar que tots els tràmits dels ciutadans i les ciutadanes amb l’Ajuntament passen per aquestes oficines, que són un total de 13 (dues a Sants-Montjuïc, dues a Nou Barris i una a cadascun dels altres districtes, a més d’una oficina privatitzada a la Plaça de Sant Miquel), ateses per una plantilla d’uns 130 treballadors i treballadores. Aquestes oficines atenen un volum de més de 2.000 usuaris per setmana cadascuna d’elles, i el nostre sindicat considera que serien necessaris uns cinc treballadors més per oficina per tal d’oferir un servei adequat.

Aquesta situació s’ha vist agreujada per la implantació des de fa uns mesos de la cita prèvia. Aquest sistema, que hauria de servir per millorar la gestió dels fluxos d’usuaris, no acaba d’arrencar per la manca de comprensió de les necessitats de les oficines i pels continus canvis de criteri i diversitat de directrius que la plantilla rep dels seus responsables, tot empitjorant l’atenció i la imatge que l’Ajuntament dóna a la ciutadania.