La UGT denuncia que el Govern central vol retallar dos terços de la quantitat que assigna anualment a Correus

correosLa tisorada de 110 milions d’euros precaritzarà l’ocupació i comportarà la retallada de la plantilla i dels seus drets

La UGT denuncia que el govern central ha sumat 50 milions d’euros més als 60 milions que ja havia anunciat que retallaria de l’assignació pressupostària que ha de garantir la prestació del servei postal universal. Un total de 110 milions d’euros  que suposa una tisorada de dos terços de la quantitat assignada anualment.

Davant aquest greuge reiterat en forma de diferents esmenes introduïdes al llarg de la tramitació de la Llei de Pressupostos en el Congrés dels Diputats, la UGT, juntament amb la resta de sindicats presents a Correus, demana una reunió urgent amb el Ministeri de Forment per exigir-li que prengui consciència de la gravetat d’aquesta decisió i li doni una solució immediata mitjançant els Pressupostos Generals de l’Estat per al 2018 i l’aprovació del Pla de Prestació del Servei Postal Universal.

Considerem molt urgent que es corregeixi l’impacte tant negatiu que tindrà aquesta retallada de dos terços de la quantitat assignada anualment per al servei universal i per a la negociació col·lectiva relacionada amb el nou conveni col·lectiu i l’acord general que busca una solució a les retallades salarials que han patit els treballadors de Correus en aquests darrers sis anys.

La UGT de Catalunya, juntament amb CCOO de Catalunya i CSIF -85% de la representació sindical a Correus-, ja van anunciar la setmana passada en roda de premsa la possibilitat d’una convocatòria de vaga en el sector de Correus si no es rectificava la retallada del finançament públic. Aquest tisorada, a la que ara s’hi volen sumar 50 milions, no només afectarà el compte de resultats de Correus, sinó que precaritzarà l’ocupació, retallarà la plantilla i els seus drets.

A Catalunya, Correus ocupa uns 10.000 treballadors i treballadores.