La UGT denuncia que el Govern pretén fer negocia amb el tancament de la Model

modelo

El proper dia 27 de desembre és la data prevista per a la signatura del nou Acord entre el Govern de la Generalitat i el de l’Ajuntament de Barcelona que suposarà el tancament del Centre Penitenciari d’Homes de Barcelona – Presó Model.

Aquest Acord inclouria un “compromís” de construcció d’un nou centre de preventius que s’ubicaria a la Zona Franca, així com una clàusula que obligaria el Govern de la Generalitat a cedir definitivament l’espai en què es troba actualment el Centre Penitenciari d’Homes en una data determinada.

El Sindicat de Presons de la FeSP-UGT de Catalunya denuncia que el Govern de la Generalitat només complirà el segon d’aquests dos compromisos, fet que suposarà danys irreparables als més de 500 treballadors i treballadores que configuren l’actual plantilla del Centre Penitenciari d’Homes de Barcelona i que seran traslladats de manera forçosa a d’altres centres, així com als 900 interns que seran reubicats al Centre Penitenciari de Brians 1, a Sant Esteve Sesrovires, i a les seves famílies.

El Sindicat de Presons de la FeSP-UGT de Catalunya vol denunciar també que la veritable intenció del Departament de Justícia és la d’aprimar encara més la reduïda plantilla existent als diferents centres penitenciaris i, aprofitant aquest trasllat forçós de treballadors, destruir centenars de llocs de treball ocupats actualment pel mateix nombre d’interins.