La UGT denuncia que la direcció d’autobusos de Barcelona vol prescindir de 100 xofers i reduir el servei del cap de setmana

La secció sindical de la UGT a Transports de Barcelona (TB) exigeix a la direcció de l’empresa que renovi els 100 conductors i conductores que finalitzaran el seu contracte el mes d’octubre. Amb la renovació d’aquests contractes s’evitaria la reducció del servei de bus dels caps de setmana i es podria reforçar el servei en dies laborables, impedint l’acumulació excessiva de passatge dins dels vehicles i disminuint el risc de contagi de la Covid-19.

Recordem que a hores d’ara no s’està complint amb el compromís de 8 minuts màxim d’espera de la Nova Xarxa, sobretot en caps de setmana i festius on en algunes de línies la freqüència de pas ha estat de fins a una hora.

Entenem que, davant dels contagis per Covid-19, per prevenció i seguretat tant per la ciutadania que fa ús de l’autobús com per la plantilla que hi treballa, cal ampliar amb urgència la freqüència de pas de les línies ampliant el servei. No obstant aquesta necessitat, el servei s’ha reduït respecte al 2019 i sovint ni tan sols és possible mantenir el metre i mig de distància de seguretat.

Per a la secció sindical de la UGT a Transports de Barcelona és del tot incomprensible que mentre la direcció de TMB es planteja la no renovació d’un centenar de treballadors i treballadores que donen resposta al servei de cap de setmana i festius i que podrien reforçar el servei en els dies laborables, afegeixi a la seva plantilla 10 directius més en mig d’una crisi sanitària sense precedents i mantingui les dietes per a persones directives que estan teletreballant.

 

Comments are closed.