La UGT denuncia que la direcció de TVE ha eliminat de la graella el programa “Para todos la 2”

para-todos-la-2El mandat d’una televisió pública és arribar a tots els espectadors i representar en els seus continguts a totes les veus. Aquest és el paper que exercia el programa “Para todos La 2” fins al passat 30 de juny.

Després de 5 anys i 3 mesos, el programa ha dit adéu. Algunes veus interessades diran que la seva baixa audiència així ho aconsellava, altres que cal buscar la fórmula “perquè ens vegin més”. Però des de la secció sindical de la UGT a RTVE sabem que l’audiència no només es mesura pel share (quota de pantalla) sinó també per la repercussió en les xarxes socials, en el feedback, en el prestigi, en el boca-orella, en els premis, etc.

Aquest era, al nostre entendre, el veritable potencial del programa “Para todos La 2”, un programa que havia de competir des del primer dia en un horari impossible (de 12 a 13:30 i repetició a les 19:30 h), mentre en altre cadenes privades s’emetien programes de gran audiencia.

Des de la UGT no entenem per què la marca “Para Todos” no ha comptat amb promoció dins de la pròpia casa, com es fa amb altres contingut com “Historia del cine español”, per exemple. Tampoc no entenem que un programa de baix pressupost (1.500 euros patrocini i 1.500 a càrrec de RTVE per programa) hagi de renunciar a la seva emissió a partir del mes de setembre, quan els continguts ja estaven en marxa per part de l’equip humà del programa.

Els treballadors i les treballadores de TVE Sant Cugat volen mostrar la seva indignació perquè s’elimini d’aquesta manera un programa amb una clara vocació de servei públic, que tracta els problemes del tercer sector. El temps ens ha demostrat que les decisions de la Direcció no sempre van a favor del servei públic. Aquest n’es un clar exemple. I encara més si tenim en compte que les propostes per a un nou programa no estan clares, com tampoc ho està que guanyi audiència en la mateixa franja.

Per aquesta raó, de de la UGT exigim a la dirección de Sant Cugat i de La 2 que facin marxa enrere en la seva decisió d’apartar de la graella el “Para Todos” i que, més enllà dels canvis en l’escaleta del programa, decorats o seccions noves, prevalgui el sentit comú i el programa torni al setembre, com era habitual.

Li suggerim al president de CRTVE, José Antonio Sánchez que en lloc de comprar pel·lícul·les dels anys 30, 40, 50, 60 i 70 a 15.000 euros cadascuna -per cert, amb una mitjana de share inferior a la de l’anterior programació i amb una pèrdua des de l’inici del programa de 200.000 espectadors diaris, i en prime time!- que inverteixi en programes de producció pròpia que és el que, al cap i a la fi,hauria de defensar.