La UGT denuncia que les noves places d’FP no responen a les necessitas del mercat laboral

El 50% de la nova oferta de places són d'administració, informàtica i serveis a les persones, les famílies professionals tradicionals i que requereixen menys inversió econòmica

La UGT de Catalunya presentarà demà en roda de premsa (11h) un informe on queda palès que les noves places de Formació Professional creades per al curs 2007-2008 no responen a les necessitats del mercat laboral. El mercat de treball demana, entre d'altres, conductors i operadors de maquinària, cambrers, soldadors, dependents de comerç, carnissers, xapistes industrials, caldeders… i l'increment de places d'aquestes especialitats ha estat molt baix.

L'informe també demostra que  l'increment de places s'ha produït  principalment en aquelles famílies professionals que comporten menys inversió econòmica i que s'han portat a terme des de sempre (administració, informàtica i serveis a les persones). A més, el nostre sindicat considera que amb un ritme d'increment anual de 3.000 places, com és el cas del proper curs, no s'arribarà a les 100.000 places promeses per a aquesta legislatura.

{moscomment}