La UGT denuncia que més del 60% dels festius d’obertura comercial es concentren en dos mesos

tiendapapeleriaEl nostre sindicat reivindica el dret a la conciliació de la vida laboral i personal dels 300.000 treballadors del sector comercial a Catalunya

El Departament d'Innovació, Universitats i Empresa va aprovar ahir el calendari d'obertura dels establiments comercials en diumenge i festius per a l'any 2008, que ha establert els dies 13 de gener, 20 d'abril, 6 de juliol, 12 d'octubre, 1 de novembre, i 6, 14 i 21 de desembre.

Des de la UGT de Catalunya valorem positivament la decisió de només situar tres festius durant el mes de desembre i passar un altre al primer diumenge de gener de 2009. Aquesta era la demanda del nostre sindicat, que reclamava reduir els 5 festius de desembre (que continua sent la demanda de la patronal) a 2 ó 3.

Tot i així, la nostra organització considera que no és raonable que, com a contrapart, s'hagin concentrat 5 festius (´més del 60% dels festius laborables per als treballadors del comerç) en només dos mesos (de l'1 de novembre de 2008 al 4 de gener de 2009), una decisió que no mostra cap sensibilitat vers la ja de per si difícil conciliació de la vida laboral i personal dels 300.000 treballadors i treballadores del sector del comerç a Catalunya.

Des de la UGT de Catalunya considerem molt contradictori que, d'una banda, es parli de racionalitzar els ponts del calendari laboral espaiant-los durant tot l'any perquè no afecti tant la competitivitat de l'economia catalana però, d'altra banda, no es vegi cap problema en concentrar els festius d'apertura en l'últim trimestre de l'any. Els treballadors i les treballadores del comerç reivindiquen, no només el seu dret a conciliar i a fer ponts, sinó que ells també són consumidors i han de fer les seves compres nadalenques.

A més, des de la nostra organització denunciem que l'obertura en dies festius només beneficia les grans superfícies, en detriment del petit comerç.

{mxc}