La UGT denunciem que el SEPE ha perdut un terç del personal en els darrers 10 anys i que la càrrega de feina ha augmentat en un 600% a causa de la pandèmia

Des de la UGT de Catalunya denunciem que la situació de col·lapse que viuen les oficines del SEPE i que han derivat en què, a tall d’exemple, a la demarcació de Barcelona les oficines del servei estatal d’ocupació estiguin patint endarreriments de fins a tres mesos en la tramitació de les prestacions ordinàries d’ocupació, és conseqüència d’anys de desídia per part de l’Administració General de l’Estat en la dotació de personal al servei públic d’ocupació.

Des de fa 10 anys, la plantilla del SEPE a Catalunya s’ha vist reduïda en un 35%, i cal sumar que la càrrega de feina s’ha vist multiplicada en un 600% a causa de la pandèmia. Les noves contractacions efectuades no aconsegueixen pal·liar el dèficit existent. Quelcom similar passa amb les oficines de l’INSS, que han perdut un 20% del personal des del 2010, i que acusen ara l’increment de càrrega de les tramitacions de l’IMV i la gestió de classes passives amb molt menys efectius. I, a més, l’Administració ha evolucionat electrònicament més ràpid que la majoria de la població i, tot i que l’Administració du a terme nous programes informàtics per agilitar els tràmits, hi ha un elevat percentatge de la població que no se’n surt, cosa que provoca moltíssims endarreriments. Cal remarcar que aquests l’ús dels nous programes informàtics també requereix d’una especialització per part de les empleades i els empleats públics.

Ara ens trobem que plou sobre mullat i que el personal ja sobrepassat pateix la protesta legítima d’una població que necessita més serveis i més atenció que mai.