La UGT dóna suport a la “concentració sorollosa” contra els canvis en el pagament del PIRMI

otg2

La UGT de Catalunya dona el seu total suport a la concentració sorollosa convocada per demà dijous a Barcelona, contra els canvis introduits pel Govern català en la forma de pagament de la Renda Mínima d’Inserció (RMI).  Sota el lema “La pobresa alça la veu”, la concentració tindrà lloc a la pl. de Sant Jaume, a les sis de la tarda.

La UGT de Catalunya ja ha reclamat al Govern de la Generalitat que faci un pas enrere en els canvis en la forma de pagament de la renda mínima d’inserció (RMI) i la faci efectiva de manera immediata a tots els beneficiaris.

Pel nostre sindicat, la situació generada amb aquesta actuació és absolutament indignant i innecessària i ha deixat a gairebé la meitat dels beneficiaris –uns 15.000- sense aquesta prestació econòmica, sense cap avís previ i sense oferir-los ara cap solució.

Estem parlant d’ajudes de 500 euros, a persones en risc d’exclusió social que no tenen altres ingressos i ja han esgotat la possibilitat de rebre altres subsidis públics. Per tant, demanem als nostres responsables polítics que deixin de jugar, amb decisions improvisades, amb la desesperació de la gent.

Ens trobem amb un Govern incapaç de posar-se en la pell dels ciutadans més desafavorits, com els aturats o la gent pobra, i que insisteix en criminalitzar-los, mentre es nega a controlar el frau fiscal, que suposa el 22,3% del PIB de Catalunya (16.000 milions d’euros anuals, el 72% dels quals són evadits per les grans empreses) i ha eliminat a la pràctica l’impost de successions i donacions, que permet que les famílies riques d’aquest país s’estalviïn de pagar 160 milions d’euros anuals.

Aquesta no és la única mesura amb la que el govern pretén retallar el Programa de la Renda Mínima: el Govern de la Generalitat es vol estalviar 53 milions d’euros amb el desplegament d’una sèrie de mesures que el que faran seran endurir les condicions d’accés i manteniment a aquest programa, obviant que l’objectiu primordial de la RMI és la inserció social i laboral i la cobertura econòmica de les persones desprotegides.