La UGT dóna suport a la plantilla de la fundació Proa en el conflicte col·lectiu

geriatric

Els treballadors i treballadores han denunciat la Fundació per incomplir els increments pactats en el Conveni del sector de tallers per a disminuïts psíquics

La UGT de Catalunya dóna el seu suport als treballadors i les treballadores de la Fundació privada PROA (Baix LLobregat) en el conflicte col·lectiu que han presentat per incompliment dels acords salarials i en defensa de la negociació col·lectiva.

La Fundació Proa es una entitat privada i gestionada per un patronat presidit per l’Ajuntament d’Esplugues. La seva activitat engloba el taller Ocupacional i el Centre especial de Discapacitació.

El conflicte, que afecta a la totalitat de la plantilla, ha estat provocat per la decisió unilateral del Patronat de la Fundació Proa de no aplicar l’increment pactat en el Conveni Col·lectiu de treball del sector de talllers per a disminuïts psíquics de Catalunya, un increment de l’1,4% sobre el salari base dels treballadors.

La Fundació Proa no només ha deixat d’abonar els endarreriments corresponents al 2009, sinó que a més, no ha actualitzat el salari durant l’any 2010 i manté els imports salarials del 2008, cosa que incompleix els acords pactats.

Els representants dels treballadors han fet diferents propostes, oferint terminis  flexibles i alternatives no necessàriament econòmiques amb la voluntat de conservar els seus drets laborals, i per vetllar per la continuïtat de l’entitat donat el servei social que presta a les famílies de la comarca. Els responsables sindicals només han obtingut la resposta negativa dels responsables de la Fundació, que no han presentat cap proposta per a resoldre la situació.