La UGT, en contra de la denuncia contra els funcionaris penitenciaris

preso-modelEl sindicat considera que la Fiscalia ha pres aquesta decisió en base a informacions que intentarien limitar la capacitat de mobilització del col•lectiu

Davant de la decisió de la Fiscalia Provincial de Barcelona de presentar una denúncia contra treballadors penitenciaris en relació a les mobilitzacions de la Model del dia 2 de desembre de 2011, la FSP-UGT de Catalunya vol manifestar el seu absolut convenciment que totes les protestes i mobilitzacions en defensa de les condicions laborals del col•lectiu van desenvolupar-se de forma absolutament correcte.

La FSP-UGT manifesta el seu rebuig a què, en base a la informació elaborada per algú, la Fiscalia pugui determinar la possible comissió de delictes absolutament impropis dels funcionaris dels serveis penitenciaris de Catalunya.

El col•lectiu de treballadors i treballadores penitenciaris de Catalunya s’ha caracteritzat històricament pel màxim respecte a la legislació i el compliment acurat de les instruccions dictades pel Govern de la Generalitat de Catalunya en l’execució de la seva política penitenciària.

La UGT de Catalunya considera que en la informació dels fets que s’ha fet arribar a la Fiscalia s’han detallat situacions concretes de forma interessada, que es donen quotidianament en un establiment penitenciari, la qual cosa respondria a una estratègia en contra dels treballadors de les presons catalanes per intentar minar la gran capacitat de mobilització del col•lectiu en la defensa dels seus drets, condicions laborals i la seva dignitat davant de les més que segures retallades a les que els intentarà sotmetre l’Administració Penitenciària.

Per tot això, el nostre sindicat ha endegat les actuacions necessàries per tal de garantir una defensa jurídica adequada dels esmentats treballadors i treballadores penitenciaris.

En darrer lloc, des de la UGT de Catalunya volem manifestar la nostra repulsa absoluta a què es puguin criminalitzar qualsevol acció de mobilització dels treballadors i treballadores en defensa dels seus drets laborals.