La UGT espera avenços importants en la reunió de la Mesa de negociació de la Generatitat del proper dilluns

Generalitat

La UGT de Catalunya espera que el proper dilluns a la Mesa dels empleats i empleades públics de l’Administració de la Generalitat de Catalunya (MEPAGC) l’Administració anunciï avenços importants en relació a les principals qüestions que des de fa gairebé un any estan sent negociades amb les organitzacions sindicals.

En aquest sentit va la intervenció de la consellera Meritxell Borràs el passat dimecres al Parlament de Catalunya on va afirmar: “Hem posat sobre la taula, per exemple, i cal treballar-ho, tot el que és el tema del complement de productivitat; la calendarització del retorn de les pagues extraordinàries del 2013 i del 2014; el que és l’oferta pública d’ocupació, un tema que, evidentment, és important; la reducció de temporalitat…”.

Pel que fa als grups de treball que des del mes de novembre s’han reunit, considerem que ja han establert les bases sobre les quals es poden articular les propostes per complir amb la Resolució 7/XI del Parlament de Catalunya, sobre la recuperació de la paga extraordinària del 2012 i d’altres drets laborals dels treballadors públics.

En la mateixa compareixença parlamentaria, la consellera Borràs, en relació amb l’acord signat entre el sindicats i el Govern estatal, va afirmar: “És evident que això ens dona un nou marge que fins ara no teníem per poder treballar i disminuir la temporalitat, i que, per tant, lògicament, aquí nosaltres ens hi agafarem”.

La urgència de la convocatòria, lligada amb la recent aprovació i publicació dels pressupostos de la Generalitat de Catalunya i el compromís ferm de la consellera Borràs i del Govern de Catalunya per restituir el drets sostrets als empleats i empleades públics de la Generalitat fa pensar que l’Administració ja esta preparada per fer una proposta per abordar a la mesa negociadora totes aquestes qüestions.

En aquest sentit volem manifestar l’absoluta predisposició de la UGT de Catalunya per arribar a un acord el proper dilluns a la MEPAGC de calendari de restitució de les pagues extraordinàries del 2013 i 2014, d’incorporació de nous supòsits del 100% de retribucions en els casos d’incapacitat temporal i de l’ampliació de l’oferta d’ocupació publicada per l’any 2017 en unes 20.000 places.