La UGT exigeix a la direcció de Nylstar que presenti un projecte econòmic, productiu i industrial per a la planta

nylstar
L’empresa ha anunciat la represa de l’activitat amb una injecció de capital i una producció inicial clarament insuficients

Ahir es van reunir els representants de la UGT i del comitè d’empresa de Nylstar amb la direcció de l’empresa i la Inspecció de Treball per fer seguiment de l’acord signat el passat mes d’agost.

La direcció de la fàbrica de Blanes ha anunciat una petita injecció de capital i la represa de l’activitat, prevista entre el 17 i el 20 d’octubre, per a una producció inicial de 50 tones.

Des del nostre sindicat considerem que aquesta producció és clarament insuficient per aconseguir el ple rendiment de la fàbrica i donar feina a tota la plantilla. Entenem que el reinici ha de ser progressiu, però exigim a la direcció el compliment de l’acord signat i això significa presentar un projecte econòmic, productiu i industrial per a la planta, que detalli quina serà la inversió econòmica i la producció futura, així com el personal necessari. En aquests moments, i fins al 31 d’octubre, la plantilla es troba en una situació de suspensió temporal dels contractes i per a la UGT el futur de Nylstar no pot passar per l’acomiadament de 155 treballadors, com pretenia l’empresa abans de l’acord.

A més, des del sindicat també hem exigit a la direcció la rotació de treballadors per a aquesta producció inicial, tal com recull l’acord, i una relació dels creditors amb les condicions per al pagament del deute.

La Inspecció de Treball ha convocat la direcció de Nylstar novament el dia 10 d’octubre perquè aporti tota aquesta informació.

D’altra banda, ahir a la tarda també ens vam reunir amb l’alcalde de Blanes, a qui hem demanat un protocol d’actuació amb els treballadors i les treballadores de Nylstar que es troben en situació de vulnerabilitat social, amb ajudes directes o indirectes per fer front al pagament de lloguers o hipoteques i dels subministraments de la llar, així com processos de formació i reciclatge.

Us recordem els principals termes de l’acord que va signar la UGT (sindicat majoritari al comitè) i la direcció de l’empresa amb la mediació del Departament de Treball, i que va ser ratificat per la plantilla amb un suport del 83%.

• S’evita l’acomiadament immediat de 155 treballadors i treballadores. Tot i així, s’obre l’opció de la marxa voluntària dels treballadors que ho vulguin.
  • L’ERO d’extinció se substitueix per un ERO temporal per a tota la plantilla fins al 31 de desembre, a excepció dels 30 treballadors que ja estan afectats per una suspensió de contracte i aquells que a data 15 d’agost no tinguin dret a prestació d’atur. La suspensió no afectarà ni a les vacances i a les pagues extres. Aquesta mesura dóna temps a la direcció a buscar solucions, liquiditat i posar en marxa de nou l’activitat productiva.
  • Si a data 31 d’octubre no s’ha aconseguit la injecció de capital necessària o s’ha engegat la producció, s’instarà concurs de creditors. I els treballadors seran compensats amb el 100% de la prestació d’atur consumida.
  • Fins que s’iniciï el concurs de creditors o es produeixi una injecció de capital, l’empresa no podrà vendre actius (immobles, maquinària, terrenys, immobilitzat, etc.) sense l’autorització del comitè d’empresa.
  • Els fons i finançament que l’empresa pugui aconseguir durant aquest període es destinaran amb caràcter preferent a la represa de l’activitat productiva i, després d’això, al pagament de les indemnitzacions i salaris derivats d’aquest preacord i que estiguin pendents.