La UGT exigeix la destitució immediata del regidor de Governació de Sant Antoni de Vilamajor

La UGT exigeix la destitució immediata del regidor de Governació de Sant Antoni de Vilamajor després de l’aparició d’un document que evidenciaria la seva implicació en la situació d’assetjament laboral i/o altres discriminacions a un funcionari.

La UGT denuncia que, des del 26 de febrer de 2020 –quan el funcionari en qüestió va posar en coneixement de l’alcalde de la corporació la situació d’assetjament laboral a què presumptament estava sotmès per part del seu cap de policia i el seu regidor–, l’alcalde de Sant Antoni de Vilamajor no ha mostrat cap voluntat d’investigar el seu soci de govern, que li garanteix l’alcaldia. Una situació d’assetjament i persecució sindical amb conseqüències directes sobre el funcionari que ha durat més d’un any, en la qual els partícips s’han pogut moure i gaudir de total impunitat gràcies a la inacció de l’alcalde. De fet, el mateix alcalde té aturada la comissió municipal d’investigació des de desembre de 2020, quan es va demanar la seva compareixença.

Després d’una llarga investigació dels fets denunciats -realitzada únicament per la víctima denunciant i la UGT, sense cap ajuda ni suport per part de l’actual equip de govern- s’ han presentat desenes de documents.

La documentació presentada provaria, a més, que el regidor de Governació de l’Ajuntament de Sant Antoni de Vilamajor:

     1) Hauria apartat indegudament al funcionari de les seves funcions específiques el febrer de 2020 (documentació presentada).

     2) Hauria difós falsos rumors injuriosos respecte l’ activitat sindical del funcionari (documentació presentada)

     3) Hauria ocultat felicitacions professionals al funcionari assetjat (documentació presentada)

     4) Hauria mentit i ocultat informació en els plens municipals de maig i juliol de 2020, davant el control de govern al que constitucional i legítimament el sotmetien les regidores i regidors de la resta de grups municipals quan li preguntaven sobre qüestions relacionades amb aquest greu assumpte (documentació presentada).

     5) Hauria revelat dades de caràcter personal i confidencials del funcionari en un ple municipal i, a més, amb publicitat (documentació presentada).

     6) Hauria obstaculitzat, per la seva inacció i pel tracte discriminatori al funcionari, la persecució de la greu problemàtica de les ocupacions il·legals d’immobles en el municipi, una de les funcions específiques que es van retirar amb la seva aprovació al funcionari assetjat (documentació presentada).

     7) Hauria mentit flagrantment el juliol de 2020 a la regidora de Joventut quan aquesta investigava circumstàncies sobre el cas d’ assetjament denunciat (documentació presentada)

     8) Hauria mentit i ocultat informació en el ple municipal davant la Comissió Municipal d’ Investigació sobre el cas d’ assetjament (Documentació presentada. Per una altra banda els vídeos de les reunions enregistrades no han volgut entregar-se a la víctima quan aquesta els ha sol·licitat per iniciar accions legals).

Però la gravetat del assumpte ha arribat a tal nivell que el funcionari, gràcies a la seva insistència per accedir a tota la documentació pública, ha pogut accedir a un document que el regidor de Governació havia utilitzat en la Comissió d’Investigació Municipal de forma esbiaixada. És a dir, el regidor hauria llegit als membres de la comissió d’investigació només una part del document. Quan la part denunciant ha pogut accedir al document complert ha pogut constatar el que sospitava:

El regidor de governació va permetre, amb el seu perfecte coneixement, que l’actual cap de la policia en funcions participés en un procediment administratiu en el que legalment tenia prohibida la seva intervenció per existir un clar conflicte d’ interessos que perjudicaven al funcionari assetjat. L’actual cap de la policia local en funcions no només no es va abstenir de participar en el procediment sinó que a més ho va fer en perjudici del funcionari assetjat. Fins i tot, després d’haver actuat en perjudici del funcionari assetjat, va ser nomenat novament per a intervenir en un altre acte administratiu en el que existia el mateix conflicte d’interessos amb el coneixement del regidor de governació.

Un fet que constituiria una il·legalitat amb conseqüències disciplinàries així com possibles responsabilitats penals pels autors.

La UGT considera que el regidor, sense perjudici de les possibles responsabilitats legals per les seves actuacions, hauria vulnerat de forma clamorosa els principis de bona fe, lleialtat institucional i confiança legítima establerts legalment com a deures de qualsevol regidor municipal. Circumstància que fa del tot insostenible la continuïtat de qualsevol càrrec públic.

La UGT ja ha iniciat les primeres accions legals per depurar responsabilitats disciplinàries, així com també les possibles responsabilitats penals que es poguessin derivar.

Comments are closed.