La UGT exigeix noves polítiques d’indústria per poder parlar de recuperació econòmica

El 80% de la contractació a Catalunya és de tres mesos o menys

Informe ocupacio 2007-2015 "Lenta i precaria creació d'ocupació"
861.2 KiB, 710 descàrregues

Detalls Descarrega l'arxiu

La UGT de Catalunya ha presentat l’Informe d’ocupació 2007-2015 sobre les dades de cotització a la Seguretat Social i contractació a Catalunya.

Segons l’informe, la nova contractació compte amb gairebé un 40% del total de contractes parcials i temporals. Podem dir, que quatre de cada deu persones que són contractades actualment tenen treball a temps parcial. Així doncs, no s’estan creant feina per poder arribar a final de mes i en conseqüència per poder sortir de la situació de crisi en la qual ens trobem.

A més, cal tenir en compte una altra dada important, que encara que l’atur a Catalunya s’hagi reduït, els nous llocs de treball generats durant en aquest últim any, només s’han incrementat un 3,58% i encara hi ha 399.501 llocs de treball menys que l’any 2007.

El sector de serveis ha igualat les dades d’afiliació a la Seguretat Social de l’any 2007 però en cavi, el sector industrial no es recupera. Accentuem la importància de recuperar el pes industrial per arribar a una situació estable i per tal de què no només els sectors més precaris siguin els que més creixin.

Per tal de trencar amb el perfil del nou contractat, des de la UGT de Catalunya exigim noves polítiques d’indústria i la derogació de la reforma laboral.