La UGT i CCOO acusen Correus d’irresponsabilitat per posar en risc la plantilla

Conegudes les instruccions de Correus aprovades diumenge, 15 de març, que no han recollit les propostes dels sindicats de reduir l’activitat al mínim imprescindible sense ni tan sols remetre-les a les organitzacions sindicals, la UGT i CCOO consideren que Correus està actuant amb una irresponsabilitat extraordinària, forçant els treballadors i treballadores a desenvolupar el seu treball sense la protecció adequada, pressionant a l’estructura de caps a imposar una visió de negoci per sobre de la seguretat de la plantilla i arriscant, amb això, als ciutadans, amb el manteniment d’una activitat molt alta de forma innecessària i, en conseqüència, exposant a un alt risc als seus 50 mil treballadors, ciutadans i usuaris del servei postal públic, i sense garantir totes les mesures preventives i de seguretat.
De fet, el torn de nit en els centres de classificació va paralitzar en la majoria d’ells la seva activitat i el de demà està pràcticament paralitzat. Des de primera hora del matí s’estan donant situacions de tensió en la majoria dels centres, perquè Correus, carteries, oficines, CTA, etc. no està dotant als treballadors, ni d’oficines ni de centres de distribució, dels equips de protecció imprescindibles, això és, ni guants ni gels en col·lectius que estan en ple contacte amb la ciutadania.
Per això, UGT i CCOO, donat el context d’emergència nacional que viu el país, en un dels moments més delicats de la seva història recent, i en ple ascens de la corba de contagis del coronavirus, insisteixen en les seves propostes que Correus mantingui només l’activitat mínima necessària per garantir els serveis bàsics d’interès general que es determinin en coherència amb el RD d’alarma, amb el mínim personal i amb la màxima seguretat, en concret:
  •  La reducció dels serveis a prestar (els imprescindibles d’acord amb el Reial Decret) i amb el personal en els centres establint el mínim imprescindible, tot això amb la finalitat d’oferir el servei essencial indispensable i salvaguardar la seguretat dels treballadors i ciutadans.
  •  La dotació de les mesures de prevenció (guants, gels hidroalcohòlics) a tots els col·lectius i, especialment, a aquells col·lectius que estan més exposats, per protegir-se tant a ells com als propis ciutadans i usuaris que puguin atendre.
  •  Paralització de tota activitat quan no es compleixi amb les mesures de seguretat (distàncies, concentració de persones en unitats i oficines, prevenció de riscos tant dels protocols i recomanacions sanitàries), com amb les recollides en la Llei de Prevenció de Riscos Laborals.
La UGT i CCOO consideren que, a la vista de Reial Decret de declaració de l’estat d’alarma, aprovat pel Consell de Ministres, i de les mesures que s’estan desenvolupant en tots els àmbits del sector públic, Correus, que suposa la major xarxa de persones de tot el sector públic, amb 55.000 empleats en contacte amb milions de ciutadans en tots els municipis de l’Estat, requereix mesures d’especial atenció per reduir al mínim els serveis prestats, limitant-se als essencials, amb l’objectiu final marcat pel Govern de tallar la cadena de propagació de la pandèmia que estem afrontant en aquests moments.