La UGT i CCOO convoquen 5 dies de vaga al sector de neteja d’edificis i locals de Catalunya

El dia 8 de març es concentraran a pl. Urquinaona i es manifestaran fins a la plaça Sant Jaume

Les treballadores i treballadors del sector de la neteja d’edificis i locals de Catalunya, més de 70.000 a Catalunya, estan cridats a anar a la vaga els pròxims 8 de març, 4 i 5 d’abril, i 14 i 15 de maig amb motiu de l’estancament del diàleg amb la patronal del sector, que per les seves posicions intransigents es troba en un punt mort després d’un any de negociacions i d’una mediació sense acord.

Els principals punts de desacord amb la patronal són sobre l’increment i la revisió salarials. La patronal planteja un augment del 0% per al 2017 i increments inadmissibles per als anys següents a canvi d’eliminar de forma progressiva el complement d’antiguitat.

La UGT i CCOO denuncien que el sector pateix l’augment  de la contractació a temps parcial i la congelació salarial des del 2016.

El primer dia de vaga, el 8 de març, faran una concentració a les 11 hores a la plaça d’Urquinaona (Barcelona) i després aniran en manifestació fins a la plaça de Sant Jaume. El secretari general de la UGT de Catalunya, Camil Ros, i el secretari general de la CONC, Javier Pacheco, assistiran a la mobilització.