La UGT i CCOO convoquen concentracions per denunciar la vulnerabilitat, l’abús i precarietat que viu el sector de la discapacitat

El proper dimarts, 10 d’abril, a les 12 hores davant la seu de Foment del Treball i a les 17:30 hores a la plaça Sant Jaume

Arran la situació de bloqueig en la negociació del Conveni Col·lectiu de centres i serveis d’atenció a persones amb discapacitat d’àmbit estatal, la UGT i CCOO convoquen per al proper dimarts, 10 d’abril, dues mobilitzacions per donar visibilitat i denunciar les situacions de vulnerabilitat, abús i precarietat creixents que afecten el col·lectiu.

A Catalunya són pocs els centres on s’aplica aquest conveni, però entenem que hi ha suficients motius per donar suport a aquesta convocatòria i iniciar un seguit de mobilitzacions adreçades a totes les persones treballadores de l’àmbit de la discapacitat a Catalunya, usuaris i famílies. Cal donar visibilitat i denunciar les situacions de vulnerabilitat, abús i precarietat creixents, que afecten a molts treballadors i treballadores amb discapacitat i a serveis d’atenció a persones amb discapacitat.

Entre d’altres:

•  Vulneració de drets fonamentals: discriminació, incompliment de convenis, precarietat salarial i laboral… Vulneracions de drets que afecten la dignitat i la salut de les persones i que cada com són més evidents. Aquesta situació és significativament sagnant quan la pateixen els treballadors i les treballadores dels Centres Especials de Treball.
  • L’intrusisme creixent i lucratiu de determinades empreses, algunes de caire “multiservei”. Aquelles que ocupen una quota important d’activitat fent serveis a la comunitat, aconsegueixen licitacions públiques, abusen dels beneficis fiscals, sobreexploten les persones treballadores, i perverteixen el sentit del treball protegit i al servei de les persones.
  • La responsabilitat de les Administracions competents (local, autonòmica, estatal):   molts serveis presenten mancances que repercuteixen directament sobre la precarització de les condicions laborals de les persones treballadores i la qualitat d’atenció a les persones usuàries, degut, d’una banda als impagaments i endarreriments dels diferents mòduls de subvenció, d’altra per la manca de control sobre la mala praxis empresarial, quan s’aprofita dels beneficis fiscals i explota les persones treballadores per lucrar-se.

Amb la finalitat de denunciar aquesta situació, la UGT de Catalunya i CCOO de Catalunya a Barcelona convoquen per al dimarts 10 d’abril una concentració a les 12 hores davant la seu de Foment del Treball i una concentració a la tarda, a les 17:30 hores, a la Plaça Sant Jaume.