La UGT i CCOO convoquen vaga general al sector del manteniment elèctric a tot Catalunya per a divendres 5 i dimarts 9 de desembre

electrical_maintenanceTambé es farà vaga d’hores extres entre aquests dos dies

La UGT i CCOO de Catalunya han convocat per a demà, divendres 5 de desembre, i dimarts, 9 de desembre, vaga al sector del manteniment elèctric a tot Catalunya, i vaga d’hores extres entre aquests dos dies. Estan convocats uns 1.200 treballadors i treballadores d’una desena d’empresa contractistes d’Endesa, com Elecnor, FCC, Emte, Cobra o Semi.

Els treballadors i les treballadores del sector del manteniment de les línies de subministrament d’energia elèctrica estan patint cada vegada més la pressió de les diferents empreses contractistes d’Endesa. Des de 2010 hi ha una pressió a la baixa en les condicions de treball i salarials, i una creixent destrucció d’ocupació (superior al 50%), fet que afecta també la qualitat del subministrament i a les condicions de seguretat.

Aquesta situació ha esdevingut insostenible i per aquest motiu, per primera vegada a la història, s’ha convocat una vaga general del tot el sector a nivell de tota Catalunya.

Els sindicats consideren que Endesa ha de garantir un mínim de treballadors i condicions laborals a les empreses subcontractades, de manera que es pugui garantir el subministrament elèctric, i demanen a la patronal ADEMI (que agrupa aquestes empreses) un acord bàsic en plantilles, condicions laborals, jornada i prevenció de riscos.