La UGT i CCOO convoquen vaga indefinida a tots els centres de treball del Grupo Jorge contra l’anunci de l’empresa de traslladar l’activitat productiva fora de Catalunya

L’anunci del grup, al qual hem denunciat reiteradament per no complir la llei catalana de cooperatives i per fer-se valer de falses cooperatives i falsos autònoms, comportaria la pèrdua d’entre 1.300 i 1.500 llocs de treball

CCOO i UGT hem decidit convocar una vaga indefinida a tots els centres de treball de l’empresa càrnia Grupo Jorge a Catalunya, després que aquesta hagi anunciat la seva intenció de traslladar l’activitat productiva de l’empresa fora de Catalunya, fet que podria comportar la pèrdua d’entre 1.300 i 1.500 llocs de feina.

La UGT i CCOO, sindicats majoritaris al sector carni a Catalunya, registrarem demà al Departament de Treball una vaga indefinida en tots els centres de treball del Grupo Jorge a Catalunya (a les comarques d’Osona i al Pla d’Urgell). Representants d’ambdós sindicats atendran els mitjans de comunicació assistents per valorar l’anunci de la companyia i explicar les mobilitzacions.

CCOO i UGT portem denunciant davant la Inspecció de Treball que les cooperatives de treball associat que operen al Grupo Jorge no compleixen la llei catalana de cooperatives, que sotmeten als treballadors i treballadores del Grupo a condicions de treball indignes, amb ritmes de treball inhumans i amb salaris de misèria per sota del conveni col•lectiu del sector.

UGT i CCOO també hem denunciat que el Grupo Jorge es fa valer de falses cooperatives i falsos autònoms per degradar les condicions laborals dels treballadors i treballadores augmentant així el seu marge de beneficis.

Ambdós sindicats considerem que no es pot cedir al xantatge i vulneració de drets del Grupo Jorge i demanem la implicació del Departament de Treball i de la Inspecció de Treball.