La UGT i CCOO de Catalunya aproven un calendari de mobilitzacions al sector del metall de la província de Barcelona

industrial-workerDavant la radicalització de la postura de la patronal UPM, que manté bloquejada la negociació salarial al sector del metall de la província de Barcelona, la Federació del Metall, Construcció i Afins de la UGT de Catalunya i la Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya han acordat un calendari de mobilitzacions per als pròxims mesos, que ha estat ratificat pels delegats i delegades de les empreses del sector en les respectives assemblees que s’han celebrat aquest matí.

Es tracta d’un procés de mobilització creixent amb el qual volen exigir a la patronal el desbloqueig de la negociació per tancar un acord en matèria salarial que garanteixi el pagament del deute pendent, corresponent a la revisió salarial de 2012, i uns increments salarials per als pròxims anys que garanteixin el poder adquisitiu dels metal·lúrgics i les metal·lúrgiques de la província de Barcelona, tal com s’ha fet a les províncies de Tarragona i Girona.

Durant aquest mes de novembre, s’aprofitaran les convocatòries de mobilització general per fer visible el conflicte existent en el sector del metall de Barcelona i reivindicar a la patronal UPM que s’assegui a negociar amb voluntat d’arribar a un acord. Concretament, serà el proper 19 de novembre, en el marc de l’assemblea general de delegats i delegades convocada conjuntament per CCOO i UGT de Catalunya, i el 24 de novembre, en la manifestació general contra la reforma de les pensions i per uns pressupostos socials, en la qual els treballadors i les treballadores del metall aniran en bloc amb una pancarta pròpia per reivindicar el desbloqueig de la negociació.

Per al 17 de desembre s’està preparant una nova concentració conjunta de delegats i delegades del metall de CCOO i UGT per exigir al president de la patronal UPM un canvi de plantejaments. Si la situació de bloqueig continua, aquest procés de mobilització culminarà amb una jornada de vaga sectorial de 24 hores al sector del metall a la província de Barcelona per al 22 de gener.

Tot aquest procés anirà acompanyat d’assemblees informatives a les empreses i d’una campanya de conscienciació i explicació de la situació a la resta del sector i d’agents socials implicats i per instar l’Administració catalana a intercedir davant la patronal per desencallar la situació.