La UGT i CCOO de Catalunya se solidaritzen amb les demandes del poble tunisià

tunez
La UGT i CCOO de Catalunya se solidaritzen amb les demandes del poble tunisià i condemnen amb fermesa la repressió exercida pel govern de Tunísia que ha costat ja, segons la Federació Internacional de Drets Humans, més de 70 morts.

Després de 4 setmanes de protesta per la situació generalitzada de precarietat que s’ha estès al país mediterrani, l’espiral de violència ha continuat alimentant-se amb el toc de queda imposat aquesta nit pel govern tunisià. La manca de transparència i l’apagada informativa fan molt difícil una valoració real del nombre de víctimes i dels danys que ha ocasionat la brutal repressió governamental. La condemna internacional a la qual s’han de sumar sense ambigüitats el govern català, espanyol i la Unió Europea ha de posar fi als tràgics esdeveniments i exigir a les autoritats tunisianes que garanteixin l’exercici de les llibertats fonamentals i dels drets democràtics.

En aquest sentit, la UGT i CCOO de Catalunya fan seves les justes demandes de la Unió General de Treballadors de Tunísia aprovades per la seva Comissió Nacional el passat 11 de gener i demanen:

– Una condemna ferma de l’assassinat de manifestants i ciutadans innocents i la creació d’una comissió que investigui i denunciï els fets.

– Que es posi fi al toc de queda i les tropes tornin als seus aquarteraments amb tal d’aturar la violència envers la població civil.

– Respectar el dret a la llibertat d’expressió i a les manifestacions no violentes tal com preveuen les convencions internacionals i la mateixa constitució tunisiana.

– L’alliberament de tots els detinguts i la creació d’un comitè de diàleg nacional que busqui solucions en termes econòmics, socials i polítics a la situació que s’ha generat.

– La defensa i el suport als aturats de tal manera que quedin garantits els mínims de supervivència i l’accés lliure als medicaments.

– El reconeixement com a interlocutor permanent i necessari dels sindicats en les polítiques de desenvolupament i d’ocupació.

– Posar fi a l’apagada informativa per tal que la ciutadania pugui tenir informació adequada sobre la situació i les repercussions al conjunt de l’estat tunisià.

El govern del president Zine El Abidine ha de posar fi d’immediat a l’assetjament i als atacs a què han estat sotmesos els sindicats. Tunísia pateix les conseqüències d’un model de creixement i d’un sistema democràtic malmès per la corrupció i la cobdícia de la seva classe dirigent. Ara és el moment d’obrir un diàleg amb la ciutadania i els actors socials per avançar en la conquesta de drets, en el respecte a les llibertats fonamentals, i en l’assoliment d’un grau irrenunciable de cohesió social.

En aquest sentit, la UGT i CCOO de Catalunya volem mostrar el nostre suport a la convocatòria de vaga general convocada per la UGTT per a demà a tot el país.