La UGT i CCOO de l’Anoia demanem la creació d’un espai de concertació social al territori

Les organitzacions sindicals majoritàries a la comarca de l’Anoia -UGT i CCOO- ens hem adreçat al president del Consell Comarcal de l’Anoia, a l’alcalde d’Igualada i a les diferents alcaldies que componen la Conca d’Òdena (Vilanova del Camí, Santa Margarida de Montbui, Òdena, La Pobla de Claramunt, Jorba i Castellolí), demanant-los la creació d’un espai estable de concertació i diàleg social al territori.
Per als sindicats les prioritats per a la comarca, i de forma especial a la Conca d’Òdena, és salvar l’ocupació actual, el teixit productiu i empreses, garantir protecció social per les persones més vulnerables i construir alternatives que permetin atraure inversions i treball digne a la comarca, davant una més que probable repunt de l’atur al territori.
La fórmula que millor ha funcionat a altres territoris semblants és implicar administracions, agents socioeconòmics i ciutadania per compartir diagnòstics, construir consensos i articular acords per un desenvolupament econòmic inclusiu del territori en un moment especial advers com l’actual.