La UGT i CCOO del Baix Llobregat presenten una moció conjunta per la defensa de les llibertats i el dret a vaga

vaganoesdelicte

Demà, #18F, a les 10 hores, a l’Ajuntament de Castelldefels

Demà dimecres, 18 de febrer, la UGT i CCOO del Baix Llobregat registraran una moció que serà presentada en el proper Ple de l’Ajuntament de Castelldefels per expressar de forma nítida el rebuig a l’atac contra els drets fonamentals que representarà la nova Llei de Seguretat Ciutadana o “Llei Mordassa”.

En els últims anys hem viscut una progressiva retallada de drets fonamentals, amb l’objectiu de qüestionar el dret a la llibertat d’expressió i manifestació consagrats en la Constitució, i amenaçats pels projectes de llei de Reforma del Codi Penal, el de Protecció de la Seguretat Ciutadana i la Llei de Propietat Intel·lectual que ha presentat el Govern.

L’efecte combinat de les pròximes reformes de les esmentades lleis pot ser devastador per a les llibertats públiques, tant als carrers com a les xarxes.

Si hi ha un fil conductor comú entre la reforma de la Llei de Seguretat Ciutadana, Codi Penal i Llei de Propietat Intel·lectual, és precisament limitar el dret de reunió, de manifestació i la lliure expressió dels ciutadans.

Aquesta llei, impulsada pel ministeri d’Interior i aprovada en el ple de Congrés amb els vots de PP, ja està en el Senat. En cas de ser aprovada, suposarà una clara reculada social, un anacronisme constitucional i un clar atemptat contra drets i llibertats democràtiques dirigides a restringir el dret de reunió i manifestació.

Amb aquesta Llei, moltes de les mobilitzacions protagonitzades per variades associacions, col•lectius, organitzacions sindicals etc.., serien il•legals i, per tant, objecte potencial de repressió i multa. Això suposa, en la pràctica, reprimir la participació en accions per evitar desnonaments, la realització de concentracions espontànies, com les protagonitzades per treballadors en conflicte laboral o demanant l’alliberament de detinguts en la vaga general, acampades del 15 M, col·locar una pancarta en un edifici públic, etc.

Per això, ambdues organitzacions hem decidit presentar una moció conjunta al proper Ple de l’Ajuntament de Castelldefels, amb un govern municipal del Partit Popular, per expressar de forma nítida el rebuig a aquest atac contra els drets fonamentals recollits en la Constitució.

A les 10 hores, moment del registre de la moció, els secretaris generals d’amdós sindicats al Baix Llobregat –per part de la UGT de Catalunya, Carlos de Pablo- oferiran una roda de premsa per explicar les raons d’aquesta moció i les nostres reivindicacions.

Moció conjunta + roda de premsa

DIA: 18 de febrer.
HORA: 10 hores.
LLOC: Ajuntament de Castelldefels. Plaça de l’Església, 1. Castelldefels.