La UGT i CCOO del Barcelonès Nord concemnen la detenció de sis piquets informatius del 29-M

mani-2012Un nou episodi de vulneració del dret fonamental a la vaga

La UGT i CCOO del Barcelonès Nord volem manifestar el nostre més enèrgic rebuig a les polítiques repressores i d’intimidació que estan portant a termes els cossos de seguretat, amb la detenció el passat divendres de sis activistes de Badalona que van participar a la vaga general del 29 de març.

Els sindicats de classe venim denunciat el creixent protagonisme que estan adquirint les polítiques repressores per tal de limitar les llibertats i els drets democràtics, econòmics, laborals i socials reconeguts a la Constitució.

Ens sembla gravíssim que dos mesos i mig després de la vaga general es continuï criminalitzant la resposta organitzada contra el desmantellament de l’Estat del Benestar i es pretengui atribuir sense proves l’autoria dels incidents aïllats del 29-M a la ciutat. Negar l’èxit de la convocatòria de vaga general i no assumir les conseqüències mostra l’actitud autoritària tant del Ministeri de l’Interior com del Departament d’Interior de la Generalitat, lluny de l’acceptació de la voluntat popular pròpia d’una societat democràtica.

La UGT i CCOO del Barcelonès Nord també ens sumem a la campanya “El 29 jo també vaig tallar l’autopista”, impulsada per les organitzacions polítiques i socials de Badalona.