La UGT i CCOO del Barcelonès Nord no participaran en l’ofrena floral de l’Ajuntament de Badalona la Diada

:

1. – No seríem conseqüents amb el procés mobilitzador i de protesta que duem a terme contra les polítiques d’ajust econòmic i social, així com la retallada de llibertats dutes a terme pel Govern de Mariano Rajoy i implementades a la nostra ciutat per Xavier García Albiol, que afecten de manera molt particular el conjunt de les treballadores i els treballadors, responent als requeriments de la banca privada i de la troika financera i empresarial.

2. – A Badalona són més de 23.000 persones les que es troben en situació involuntària de desocupació, afectades per la pèrdua de l’habitatge, la pèrdua d’ajudes socials o l’increment dels preus en les matèries de primera necessitat, conseqüència d’una crisi econòmica i financera causada per les pràctiques especulatives i per la falta de control dels Estats sobre el sector financer privat.

3. – Perquè no compartim el model i mètode de participació ciutadana de l’actual Govern Local del PP, en minoria però amb el suport explícit de CiU, que menysprea el principal actiu que és la seva gent, les seves organitzacions amb les seves diversitats i les seves pluralitats en el més ampli sentit de la paraula.

4. – Perquè l’actual Govern del Partit Popular no creu en la democràcia participativa per a la resolució de conflicte, no aposta per la convivència compartida i s’até a les més primàries de les reaccions ciutadanes enfrontant amb això les comunitats i nacionalitats que en els darrers temps ha conformat la nostra demografia.

5. – I perquè volem una Badalona inclusiva, una Badalona saludable, que gaudeixi universalment d’uns serveis públics de qualitat que garanteixin la cohesió social, l’equitat i la igualtat en l’accés a l’educació, a la salut i d’altres serveis socials, i combati l’exclusió social independentment de l’origen o nacionalitat.

6. – Volem una Badalona on la principal riquesa siguin les persones sense exclusió, on puguin coexistir les diferents cultures, tradicions, costums, en el marc de l’Estatut d’Autonomia de Catalunya i de la Carta Universals dels Drets de les Persones.

7. – No podem compartir l’espai dels que un dia s’aixequen sobiranistes o nacionalistes i l’endemà pacten retallar el dret a la salut, a l’educació o la més elemental, el dret al treball.

Volem una Catalunya, una Badalona rica i plena!! Rica per a tothom i no per a uns pocs.