La UGT i CCOO denuncien el bloqueig del conveni d’acció social

aulaLes patronals del sector social proposen precaritzar encara més les condicions de treball

La UGT i CCOO de Catalunya denuncien que, després de més de dos anys de negociació del Conveni Col·lectiu d’Acció Social (centres residencials d’acció educativa), la postura de les patronals continua sent restrictiva en un moment en què el sector social veu incrementada la seva dotació pressupostària, segons dades del Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat.

Els i les professionals del sector pateixen el quart any consecutiu de congelació salarial, acumulant una pèrdua de poder adquisitiu de prop del 7% sense possibilitat d’esser mínimament compensada en els propers anys. Les patronals plantegen una proposta salarial de mínims inassolible per la part sindical i condicionada a la pèrdua d’altres drets consolidats: el 2015, congelació salarial; el 2016, increment del 0,2%; el 2017, del 0,4%, i el 2018, del 0,6%.

Quant als tres dies de lliure disposició perduts el 2010, els sindicats plantegem la recuperació immediata d’aquests dies com a una qüestió de primera necessitat per a la salut dels treballadors i les treballadores en un sector on es treballa amb una forta exigència emocional i personal que no es veu gens reconeguda ni per les empreses ni pel conjunt de la societat.

La UGT i CCOO de Catalunya no entenem la manca de voluntat de les patronals en recuperar millores de condicions de treball perdudes per l’esforç dels treballadors i les treballadores es en benefici de la viabilitat dels projectes socials. Denunciem la manca de sensibilitat empresarial envers les necessitats del col·lectiu de professionals d’un sector que presumeix que el primer són les persones.

Un comentari a “La UGT i CCOO denuncien el bloqueig del conveni d’acció social