La UGT i CSIF es desmarquen de la vaga convocada per Cobas i CCOO a ECOSERVEIS (Figueres) i els acusen d’utilitzar la plantilla pels seus propis interessos

ecoserveisLa UGT Comarques Gironines i la representació sindical de CSIF no secunden la vaga indefinida convocada per Cobas i CCOO a ECOSERVEIS de Figueres i acusen aquests sindicats d’actuar moguts únicament pels seus interessos i no pels drets de la plantilla.

ECOSERVEIS, amb una plantilla de 112 treballadors i treballadores, s’encarrega de la neteja viària i el manteniment de jardins i de l’enllumenat públic de la ciutat de Figueres, i està participada en un 73% per capital privat (50% FCC i 50% GBI) i en un 27% per l’Ajuntament.

L’Ajuntament de Figueres ha anunciat que té la intenció de separar els serveis que actualment gestiona ECOSERVEIS. El manteniment de jardins i enllumenat públic l’absorbiria l’empresa municipal Figueres de Serveis, que subrogaria els treballadors que s’hi dediquen, mentre que la part de neteja viària es trauria de nou a concurs.

Des de la UGT Comarques Gironines volem aclarir que el conveni sectorial garanteix que la subrogació es faci sempre amb les condicions més beneficioses per als treballadors, siguin les de l’empresa originària o les de la destinatària. Per això, no entenem ni compartim que Cobas i CCOO hagin decidit trencar les negociacions del nou conveni d’ECOSERVEIS, ja que els treballadors mantindran, encara que canviïn d’empresa, les millores que s’aconsegueixin en aquest conveni.

L’única explicació que trobem és que Cobas –sindicat majoritari al comitè d’ECOSERVEIS amb 5 dels 9 delegats- i CCOO prioritzen les seves necessitats sindicals i no pas les dels treballadors, ja que estan intentant que, en el futur, qualsevol empresa del sector de la ciutat de Figueres hagi de negociar amb ells, tot i que ECOSERVEIS ja no existeixi i ells ja no siguin la representació legal dels treballadors.

La UGT ha convocat una assemblea informativa amb la plantilla el proper 1 d’agost, sol·licitada pels propis treballadors i treballadores, que se senten desinformats i desprotegits. La resposta de Cobas i CCOO ha estat convocar vaga indefinida a partir d’aquell mateix dia. La plantilla s’ha assabentat de la convocatòria per la premsa, fet que ha provocat un gran malestar.