La UGT materialitza el seu compromís amb un reforç de la presència de dones en meses de negociació

08-03-09El secretari general d’UGT de Catalunya, Josep Maria Álvarez, ha demanat que la crisi no la paguin les persones que estan en situació de més desigualtat en el mercat laboral.

La UGT de Catalunya ha celebrat avui l’acte commemoratiu del 8 de març, dia internacional de les dones treballadores. L’acte ha consistit en una assemblea de delegades de la UGT que ha reunit 800 dones sindicalistes al Teatre Nacional de Catalunya.  En ple període pre-congressual la UGT ha aprofitat aquesta assemblea per a fer una acte d’homenatge i reconeixement a les dones de l’organització i del seu paper en la història del sindicat. També ha estat un acte de reflexió interna sobre els reptes i oportunitats en relació al paper de la dona.

La intervenció de dones representants de les Federacions amb més nombre de delegades s’han centrat en el paper de la dona en el mercat de treball, en el sindicat i en la necessitat de donar una empenta a la incorporació de la perspectiva de gènere en la negociació col•lectiva.

S’han destacat els elements clau des del punt de vista de l’organització, dels Plans d’igualtat a les empreses, i el paper central que hi han de jugar les persones representants de la plantilla. La UGT de Catalunya es mantindrà  ferma i vigilant davant la desgana de les empreses a complir amb la Llei d’Igualtat amb l’excusa de la crisi.

La Secretaria de Polítiques de dona i Igualtat, Raquel Gil, ha reivindicat el paper clau de les dones de la UGT i la importància de la seva acció sindical en els sectors més feminitzats del mercat de treball que acostumen a ser aquells menys valorats socialment, com és el cas del sector de la dependència.

L’acte ha suposat el tret de sortida per a la proposta de les dones delegades de la UGT de plantejar, en el marc del congrés, el compromís de l’organització de garantir la presència de més dones en les meses de negociació de convenis col•lectius.

Josep M. Alvarez, ha destacat la importància de què aquesta crisi, que ha estat causada per l’egoisme dels directius de financeres i grans empreses, que majoritàriament són homes, no la paguin aquelles persones amb una posició més desavantatjada en el mercat laboral que, tot sovint, son les dones.

En aquest sentit, Alvarez ha posat en valor a les dones de la seva organització destacant especialment el paper de la Xarxa d’Agents per la Igualtat de la UGT de Catalunya, persones que centren la seva activitat sindical en detectar i denunciar les desigualtats en les empreses.

Alvarez, s’ha congratulat per la celebració de l’Assemblea i ha donat el seu suport a la incitativa tot desitjant que es repeteixi periòdicament aquest exercici de reflexió sobre el paper de les dones en l’organització i en el mercat de treball en general.