La UGT no assistirà als actes oficials per tragèdia Horta

La secció de la UGT al cos de Bombers de la Generalitat no farà acte de presència a cap dels actes oficials que es facin sobre aquest tràgic accident.

Ha passat un any i encara no s’han aclarit molts dels interrogants que ens vàrem fer quan es va produir la tragèdia. De la mateixa manera que l’11 de setembre, el Departament de Bombers de la UGT va declinar la invitació a l’acte de concessió de la medalla d’or al col·lectiu de bombers -com a conseqüència dels fets ocorreguts el 21 de juliol de 2009 a Horta de Sant Joan-, ara seguirem el mateix criteri. Amb el mateix criteri i major indignació pel temps perdut, un temps que s’ha desaprofitat per poder avançar en l’evolució del cos de bombers.

Al setembre de 2009 ja vam emetre un comunicat refusant la invitació a l’acte de concessió de la medalla d’or, on dèiem que “la nostra actitud, des del primer moment ha estat la del respecte a la memòria dels nostres companys i al dol dels seus familiars i amics”, però advertíem que el nostre silencia no s’havia d’interpretar “com una actitud de resignació i conformitat. Estem treballant per aclarir els fets i exigir responsabilitats per tal que fets similars no es tornin a produir”.

Ha passat el temps i encara estem treballant per aclarir els fets i exigir responsabilitats per tal que fets similars no fes tornin a produir. Per a nosaltres és indignant que, mesos més tard, encara ens veiem obligats a continuar amb la nostra demanda. Tal i com vam dir en aquell moment, respectem la decisió d’aquells que volen compartir l’acte en memòria dels nostres companys, però alhora demanen que es respecti la nostra decisió de no comparèixer-hi.

La secció sindical de la UGT al cos de Bombers NO vol estar al costat dels que entenem que poden ser responsables dels fets ocorreguts a Horta de Sant Joan.