La UGT no serà a l’acord a CaixaBank si les mesures que vol aplicar l’empresa són forçoses

En la cinquena reunió, que ha tingut lloc aquets dijous, l’empresa ha ofert uns acomiadaments molt allunyats dels acordats en altres ocasions: en el millor dels casos la meitat del salari fins al compliment dels 63 anys per als nascuts l’any 1961 o abans. I a partir d’aquí, unes condicions diferents per a cada tram d’edat, fins a dues anualitats i mitja del salari regulador per als nascuts l’any 1966. En el cas dels acomiadaments forçosos plantegen una indemnització de 30 dies per any amb el límit de 22 mensualitats. Si les mesures són forçoses, la UGT no serà a l’acord.

* Extincions: l’empresa insisteix que s’amortitzin 2.157 llocs de treball. Si no s’aconsegueix cobrir amb peticions voluntàries, hi haurà acomiadaments forçosos.

* Indemnitzacions ofertes:

Col·lectiu A: Conveni amb la Seguretat Social fins als 63 anys. Pagament únic amb

descompte de la desocupació segons la data de naixement:

• 1961 o anteriors: 50% del salari regulador fins als 63 anys.
  • 1962: 50% del salari regulador fins als 62 anys.
  • 1963: 50% del salari regulador fins als 61 anys.
  • 1964: 50% del salari regulador fins als 60 anys.

Col·lectiu B: nascuts els anys 1965 o 1966. Conveni fins als 60 anys. Pagament únic, amb descompte de l’atur de 2,5 vegades el salari regulador.

Col·lectiu C: la resta: 33 dies per any treballat amb un límit de 2 anys.

Acomiadament forçós: 30 dies per any, amb un màxim de 22 mensualitats.

* Mobilitat geogràfica: per a l’empresa és una mesura més, independentment dels acomiadaments. No és una mesura que disminueixi el nombre d’acomiadaments, sinó que hi haurà mobilitats geogràfiques provincials sí o sí. És més, les desvinculacions poden provocar més mobilitats.

* L’empresa ha tornat a remarcar que l’ampliació d’horari, l’abaratiment de la classificació d’oficines, i l’extensió del model store i intouch són estratègiques. És a dir, n’hi haurà de totes maneres.

Per a la UGT, l’empresa ha deixat clar que el seu interès per aconseguir un acord amb mesures voluntàries i dignes és nul. Per a l’empresa, tot es redueix a costos, i la intenció que demostra és la de repercutir-ho sobre els treballadors.