La UGT no signa l’acord de CCOO amb la patronal dels gelats perquè no garanteix la continuïtat del conveni

heladosDesprés de la reunió de mediació ahir, prèvia a les noves mobilitzacions convocades per als pròxims dies en el sector dels gelats, CCOO ha signat un acord estatal amb la representació empresarial que no garanteix la continuïtat del conveni col·lectiu. Segons l’acord, el conveni continuarà vigent fins al 31 de desembre (a excepció de l’article 37) amb la condició d’arribar a un acord abans de finals d’any o perdrà tota la seva vigència a principis de l’any vinent. La pèrdua de l’article 37 significa que ja no es cobrarà en el sector la gratificació per jubilació, defunció o invalidesa.

A més, la signatura d’aquest acord limita el dret social dels treballadors de mobilitzar-se. És a dir, que CCOO no proposarà cap mesura de pressió durant aquests mesos, ja que garanteix la pau social a la patronal.

La UGT vol deixar clara la seva postura en contra de la signatura d’un acord que deixa de banda tots els esforços dels treballadors i treballadores de les empreses del sector durant les mobilitzacions dels passats dies 28 de juny, 1, 3 i 5 de juliol.

A més a més, el nostre sindicat no ha signat l’acord perquè hem estat lluitant perquè el conveni no perdés la ultraactivitat i per garantir que se seguiria aplicant després de les negociacions. No l’hem signat perquè el considerem una traïció als treballadors i treballadores que van dipositar la seva confiança fa uns dies amb l’esperança de gestionar els drets que es mereixen.

Per últim, encara que s’hagi signat un acord per deixar a la UGT fora de les pròximes negociacions, el nostre sindicat no consentirà aquesta fórmula i continuarà assistint a les reunions convocades i lluitant per un acord digne.