La UGT presenta a Mataró la campanya contra l’explotació laboral de les empreses multiserveis

image004Aquestes empreses tenen mig miler de treballadors al Maresme, amb condicions laborals i salarials molt per sota dels convenis sectorials

La UGT presentarà el proper dilluns, 24 d’abril, a la seu de Mataró la campanya del sindicat “A igual treball, igual sou”, que denuncia el frau i l’explotació laboral que representen les empreses multiserveis o de serveis integrals.

El nostre sindicat presentarà un informe sobre la implantació de les empreses multiserveis a la Regió Metropolitana de Barcelona i, més concretament, a la comarca del Maresme, on hi ha registrades 47 empreses d’aquest tipus amb més de 500 treballadors i treballadores.

A la presentació hi intervindran Lluís Torrents, secretari comarcal de la UGT del Maresme, i Afra Blanco, membre de la Comissió Permanent de la Regió Metropolitana de Barcelona – UGT de Catalunya.

Les empreses multiserveis o de serveis integrals són aquelles que no tenen una activitat principal com a tal i que presten un ampli ventall de serveis auxiliars (neteja, seguretat, manteniment, hostaleria, transport…) a terceres empreses.

Aquest tipus d’empreses regulen les condicions laborals mitjançant convenis propis amb condicions laborals i sous mínims, evitant l’aplicació dels convenis col·lectius sectorials. La contractació d’empreses multiserveis suposa per a l’empresa usuària una reducció de costos, però empitjorant i precaritzant les condicions laborals i salarials. Els treballadors contractats a través de multiserveis poden arribar a cobrar la meitat que un treballador a qui se li aplica el conveni sectorial corresponent, i moltes vegades fins i tot treballant més hores.

Presentació a Mataró campanya contra empreses multiserveis

DIA: dilluns, 24 d’abril de 2017

HORA: 11 hores.

LLOC: seu de la UGT a Mataró (Plaça de les Tereses, 17).