La UGT Presons considera la dimissió del director de Brians 1 una destitució fulminant encoberta

El nostre sindicat lamenta, tanmateix, que la consellera de Justícia vulgui vincular el malestar de la plantilla amb la instal·lació de càmeres de seguretat.

Ja fa moltes mesos que UGT Presons denunciem la tensió i l’empitjorament de les relacions laborals que es viu al Centre de Brians 1. Des del nostre sindicat no ens hem cansat de repetir i denunciar que la gestió del director destituït era el principal motiu d’aquesta situació i és per això que n’hem demanat insistentment la destitució.

Avui la consellera de Justícia, Ester Capella, ha anunciat la decisió del director de Brians 1 de dimitir, una decisió que a criteri de la nostra organització no és una altra cosa que una destitució encoberta. No cal dir que aplaudim la decisió i no tenim cap dubte que aquesta situació obre la porta al retorn a la normalitat a Brians 1, fet que repercutirà necessàriament en la millora del clima laboral al centre.

Lamentem, tanmateix, que la consellera vulgui vincular el malestar de la plantilla amb la instal·lació de càmeres de seguretat.

UGT Presons estem a favor de la modernització de centres actualment obsolets, com ara Brians 1, Quatre Camins, Ponent i Dones, i les càmeres de videovigilància, enteses com a eina de treball, ajudaran a garantir la seguretat i la integritat física tant dels interns com dels treballadors dels centres penitenciaris.

No podem admetre tampoc les insinuacions de la consellera en el sentit que als centres penitenciaris de Catalunya es produeixin tortures. Les insinuacions són del tot gratuïtes, més encara si tenim en compte que en tota la història del sistema penitenciari català no hi ha hagut mai cap condemnat per aquests fets. Exigim a la consellera, per respecte als treballadors i les treballadores, que aclareixi o rectifiqui aquestes declaracions.

Volem afegir també el nostre rebuig més absolut a qualsevol tipus d’expressió coaccionadora, tant contra el personal directiu com contra qualsevol altre treballador dels centres penitenciaris.

Felicitem un cop més la consellera per aquesta decisió que, amb tota seguretat, es traduirà en un retorn a la normalitat i permetrà restablir en bon ambient de treball a Brians 1.